Спаммен күрес
Спам — бұл мекен-жайыңызға келуі мүмкін қажетсіз хаттар немесе таратулар. Оларда жарнамалық ұсыныстар, "бақыт хаттары", компьютерлік вирустар немесе фишинг болуы мүмкін. Мекен-жайлар қорын жасау үшін спамерлер арнайы сөздіктің көмегімен мекен-жайларды таңдап алады немесе пайдаланушылардың ортақ сайттарда жариялаған мекен-жайларын жинайтын бағдарламаларды пайдаланады.
Жағымсыз және адал таратылымдарды ажырату қажет. Адал жіберулерді алу үшін пайдаланушы әдетте өзінің айқын келісімін береді. Мұндай таратылымдардан бас тартуға болады.
Спамды тану үшін Яндекс Пошта "пайдаланушылардың спамға шағымдары" арқасында оқылатын Спаммен күрес сервисін қолданады. Ол Спам қалтасына спам белгілері бар күдікті хаттарды орналастырады.
Спам мәселелері
Бұл қадамдық нұсқаулық спамға байланысты мәселелерді шешуге көмектеседі. Кірісер алдында,.ұсынымдарды орындау үшін Яндекс Поштаны жаңа қойындыда ашыңыз.
Қиындықты таңдаңыз:
Егер спам хатын Кіріс қалтасына алсаңыз, қажетті хатты ерекшелеңіз және Бұл спам! батырмасын басыңыз — хат Спам қалтасына ауыстырылған, ал қажет ақпарат Спаммен күреске жіберіледі.
Спамға қарсы күрестің Спам қалтасына оларға ұқсас хаттарды автоматты түрде ауыстыруы үшін біртектес жағымсыз хаттарға бірнеше шағым қажет. Бұл спам! батырмасымен белгілеңіз спам деп ойлайтын барлық хаттар және оларға ұқсас хаттардың Спам қалтасының орнына Кіріс қалтасына келіп түскенше
Егер хат Спам қалтасына қателесіп түскен болса, Спам емес! батырмасын басыңыз. — таратылымдағы жаңа хаттар Кіріс қалтасына түсетін болады.
Спамға қарсы күрес сүзгілеудің жалпы, сондай-ақ жеке пошта жәшігіне әсер ететін "дербес" ережелерін есепке алады. Егер сіз таратылымдағы хатты қажетсіз деп танысаңыз, ал басқа пошта жәшігінің пайдаланушысы пайдалы деп сана, олар жәшігіңізде Спам қалтасына, ал басқа пайдаланушының жәшігінде Кіріс қалтасына келіп түсетін болады.
Егер Кіріс қалтасына сіз спам деп санайтын хат келсе, бұл туралы бізге хабарлаңыз:
- Қажетті хатты ашыңыз.
- Экранның оң жақ бөлігіндегі белгісін басыңыз.
- Бұл спам! батырмасын басыңыз
Солайша жәшігіңізге арналған Спаммен күрес сүзгілері жұмысын түзетесіз. Кейде бұл үшін бір типті жағымсыз хаттарға бірнеше шағым болуы мүмкін. Яндекс Поштадағы спаммен күрес туралы барынша толығырақ Яндекс Поштаның Анықтамасынан білуге болады.
Бірнеше хаттарды спам ретінде белгілеу үшін келесі әрекеттерді орындаңыз:
- Хатты таңдаңыз. Хаттарды таңдау үшін хат жолында жіберушінің портретін басыңыз.
- Экранның төменгі бөлігінде таңбасына басыңыз.
Егер Кіріс қалтасына сіз спам деп санайтын хат келсе, бұл туралы бізге хабарлаңыз:
- Хатты ашыңыз.
- Тағы батырмасын басыңыз.
- Бұл спам батырмасын басыңыз.
Солайша жәшігіңізге арналған Спаммен күрес сүзгілері жұмысын түзетесіз. Кейде бұл үшін бір типті жағымсыз хаттарға бірнеше шағым болуы мүмкін. Яндекс Поштадағы спаммен күрес туралы барынша толығырақ Яндекс Поштаның Анықтамасынан білуге болады.
Бірнеше хатты спам ретінде келесі тәсілмен белгілеуге болады:
- Қажетті хаттарды таңдаңыз. Хаттарды таңдау үшін хат жолында жіберушінің портретін басыңыз.
- Android құрылғысында экранның жоғарғы бөлігіндегі белгішесін басыңыз. iOS құрылғысында экранның төменгі бөлігіндегі белгішесін басыңыз.
Егер сіз компаниялар, сервистер мен әлеуметтік желілер атынан хат алсаңыз және осы хаттарда сілтемеге көшуді өтінсеңіз, онда бұл фишингтік хаттар. Фишинг — бұл интернет-алаяқтық, оның мақсаты — сіздің құпия мәліметтеріңізді алу.
- Алаяқтық туралы толығырақ
-
Зиянкестер сіз қызметтерін пайдаланып жүрген компаниялар мен сервистердің атынан жалған хаттар жібереді: әлеуметтік желілер, пошта қызметтері, мемлекеттік органдар немесе төлем жүйелері. Мұндай хаттардың рәсімделуі мен мәтіні бір қарағанда ешқандай күдік тудырмайды. Ондағы жіберушінің мекен-жайы қазіргісіне ұқсайды. Алаяқтар фишинг хаттарын ресми түріне жасырады, солайша оларды мұқият зерттеу мүмкіндігі жоқ.
Хаттарда қандай да бір маңызды себеппен хатта көрсетілген сілтеме бойынша өтіп, онда құпия деректерді (есептік жазбалардың парольдері, кредиттік картаның нөмірі немесе PIN-коды және т.б.) енгізу қажет екендігі туралы айтылады. Хаттағы сілтеме жалған сайтқа әкеледі. Әдетте, мұндай сайттар қазіргісінің нақты көшірмесі болып табылады. Сондықтан сізден осы сайтта жеке деректеріңізді енгізуді сұраса, оны ойланбастан жасай саласыз. Алаяқтар қажетті ақпаратты алып, оны спамды тарату, әлеуметтік желіде аккаунтты немесе банктік шоттан ақшаны ұрлау үшін пайдалана алады.
Назар аударыңыз. Яндекс ешқашан сілтемеге өту және жеке мәліметтеріңізді көрсету туралы хат жібермейді. - Хат нақты емес, фишинг екенін қалай анықтауға болады
-
Сілтемелер мекенжайын тексеріңіз. Ол үшін тышқан меңзерін сілтемеге апарыңыз, бірақ баспаңыз — мекен-жай экранның сол жақ төменгі бұрышында пайда болады.
Яндекстің мекенжайы https://yandex.kz/бөлім или https://сервис.yandex.kz/бөлім түріне ие. Yandex.kz жазбасынан кейін нүкте емес, / таңбасы міндетті түрде болу керек. Егер сіз басқа мекен-жайды, қателерді немесе мағынасыз таңбалар жиынтығын көрсеңіз, сілтемені баспаңыз.
Егер сіз сілтеме бойынша ауыссаңыз, мекен-жай жолында сайт мекен-жайын тексеріңіз.
- Алаяқтардың құрбаны болмау үшін не істеу керек
-
- Барлық келетін хаттарды мұқият қарап, сілтемелердің мекен-жайын тексеріңіз.
- Сатып алу немесе шоттарды сенімсіз болған жағдайда төлемеңіз, күдікті нөмірлерге SMS жібермеңіз және Яндекстегі құпиясөзіңізді ешкімге бермеңіз.
Яндекс Пошта барлық фишингтік хаттарды арнайы ескертумен белгілейді:
Егер сіз арнайы ескертумен белгіленбеген фишинг немесе күдікті хатты тапсаңыз, оны кері байланыс нысаны арқылы қасиеттерін бірге тіркеп жіберу арқылы бізге хабарлаңыз.
- Егер сіз алаяқтардың құрбаны болсаңыз не істеу керек
-
- Егер сіздің шотыңыздан ақша қаражатын заңсыз алып тастаса, полиция бөлімшесіне хабарласыңыз.
- Егер сіз фишинг сілтемесі арқылы өткен болсаңыз, Компьютеріңізді тегін антивирустық бағдарламалар арқылы тексеріңіз: CureIt! Dr.Web және «Касперский зертханаларынан» Virus Removal Tool.
- Егер сіз жалған бетте құпиясөзді енгізсеңіз, оны міндетті түрде Яндекс ID бетінде ауыстырып, аккаунтқа телефон нөмірін байлаңыз, сондай-ақ, бақылау сұрағын және оның жауабын өзгертіңіз. Мұны вирустарды тексергеннен кейін орындаған жақсы. Егер тіркелгіге қол жеткізу жоғалған болса, қол жеткізуді қалпына келтіру жөніндегі нұсқаулықты қолданыңыз.
- Егер фишинг хат ескертумен белгіленбесе, не істеу керек
-
Егер сіз арнайы ескертумен белгіленбеген фишинг немесе күдікті хатты тапсаңыз, оны кері байланыс нысаны арқылы қасиеттерін бірге тіркеп жіберу арқылы бізге хабарлаңыз.
Егер сіз қате туралы «Хатты жіберу мүмкін емес, себебі спамға ұқсайды» хабарламасын алсаңыз ("Spam limit exceeded" немесе "Message rejected under suspicion of SPAM" ) немесе бақылау сандарды енгізу талап етілсе, бұл келесі себептер бойынша болуы мүмкін:
- Пошта шектеулері
-
Алушылар саны Шектеу Тәуліктегі барлық хаттардың жиынтығы 500 Сайт арқылы жіберілген бір хатта 50 Пошта бағдарламасы немесе SMTP хаттамасы арқылы жіберілген бір хатта 35 Алушылар саны Шектеу Тәуліктегі барлық хаттардың жиынтығы 500 Сайт арқылы жіберілген бір хатта 50 Пошта бағдарламасы немесе SMTP хаттамасы арқылы жіберілген бір хатта 35 Назар аударыңыз. Егер Спамқорғаныс бір үлгідегі немесе бір типті хаттарды, спамды, жарнаманы немесе коммерциялық ұсыныстарды жаппай таратуға тыйым салса, шектеулер қысқартылуы мүмкін.
Жәшігіңізден бір типті немесе үлгі хаттары, сондай-ақ коммерциялық немесе жарнамалық ұсыныстары бар хаттар жіберіледі. Яндекс Поштада мұндай хаттарды жіберу рұқсат етілмейді — біздің сервисіміз адамдар арасында тірі қарым-қатынас жасауға арналған.
Сіздің жәшігіңізден күн сайын көптеген хаттар жіберіледі — бұл біздің қауіпсіздік жүйесімен спам ретінде бағаланады. Хаттар сіздің қатысуыңызбен, сонымен қатар рұқсатыңызсыз да жіберілуі мүмкін.
Мұндай жағдай орын алсам үшін Яндекс Поштада тәулігіне жіберілетін хаттарға техникалық шектеулер қойылған. Бұл шектеулерді айналып өтуге немесе өзгертуге болмайды.
Қауіпсіздік жүйесі сіздің шотыңызды күдікті деп тапты. Әдетте бұл сіздің жәшігіңізге қорғалған телефон нөмір тіркелмегенінен немесе Яндекс ID-де жалған аты-жөні көрсетілгеннен болады. Осы деректерді тексеріп, егер қажет болса, оларды жаңартыңыз.
Егер нөмір тіркелген болса, ал аты-жөні дұрыс көрсетілсе, тіркелген нөмірді растап көріңіз — ол үшін Телефон нөмірін растау парақшасына өтіңіз. Егер жәшік бизнеске арналған Яндекс 360 ұйымында жасалған болса, ұйым иесінен өз аккаунты үшін дәл сондай әрекеттерді жасауды сұраңыз.
Жәшіктен көптеген хаттар жоқ мекен-жайларға жіберілді. Егер хат жоқ мекен-жайға жіберілсе, жеткізбеу туралы автоматты есепті аласыз.
Бізге сіздің мекен-жайыңыздан спамды таратуға пайдаланушылардан бірнеше шағым келіп түсті.
Егер мұндай жағдай орын алса, пошта жәшігінен хаттарды жіберуге тыйым салынады. Тек хаттарды жіберу бұғатталады — сіз Поштаға кіріп, хаттарды ала аласыз. Бұғаттау автоматты түрде 24 сағаттан кейін аяқталады, егер сіз осы уақыт ішінде хат жіберуге тырыспасаңыз, — әйтпесе бұғаттау тағы 24 сағатқа созылады.
Сіз бұғаттауды алып тастауды күтсеңіз, болашақта қиындықты болдырмауға көмектесетін ұсыныстарды орындаңыз:
- Компьютеріңізді тегін антивирустық бағдарламалар арқылы тексеріңіз: CureIt! Dr.Web және «Касперский зертханаларынан» Virus Removal Tool. Осыдан кейін құпиясөзді өзгертіңіз.
- Яндекс ID баптауларында шынайы жеке деректерді көрсетіңіз және аккаунтқа телефон нөмірін тіркеңіз.
- Алушылардың мекенжайлары сізде дұрыс жазылғанын және ескірмегенін тексеріңіз.
- Хаттарыңызды алушылардың оларды өз еркімен алуға келіскеніне көз жеткізіңіз.
Егер Спам қалтасына көптеген спам хаттар келіп түссе, демек, Спаммен күрес жұмыс істейді деген сөз. Егер хаттар шынымен күдікті болса, оларды осы қалтаға қалдырыңыз — автоматты түрде 10 күн ішінде жойылады. Егер осы хаттардың арасында қажеті болса, оларды қалпына келтіріңіз.
Егер сіз хаттарды алған бойда автоматты түрде Спам қалтасынан бірден жойғыңыз келсе, хаттарды өңдеу ережесін баптаңыз:
- Қолдану тізімінен барлық хаттарға, соның ішінде спам мәнін таңдаңыз.
- Егер бөлімінде келесі шартты көрсетіңіз: "Кімнен <домен_атын> құрайды".
- Әрекетті орындау бөлімінде Жою тармағын таңдаңыз.
- Ережені құру батырмасын басыңыз.
Егер сізге спам хат келді деп хабарласа, немесе сіз өзіңіздің мекен-жайыңыздан спам хаттарын аласыз, оның себептері мынада болуы мүмкін:
- Компьютердің зиянды бағдарламамен зарарлануы
- Егер компьютерге вирус кірген болса, сіздің Яндекс Поштадағы аккаунтыңыз бұзылған болуы мүмкін. Компьютеріңізді тегін антивирустық бағдарламалар арқылы тексеріңіз: CureIt! Dr.Web және «Касперский зертханаларынан» Virus Removal Tool. Осыдан кейін құпиясөзді өзгертіңіз.
- Спуфинг (пошта тақырыптарын қолдан жасау)
-
Бұл хаттың Жіберілген қалтасында бар-жоғын тексеріңіз. Егер хат жоқ болса, демек біреу сіздің мекен-жайыңыз көрсетілген таратылымды жүргізді деген сөз.
Сондай-ақ, "Mailer-Daemon" сервисінен сіз ештеңе жібермеген мекен-жайға хат жеткізілмеуі туралы автоматты есепті алуыңызға болады.
Бұл әдетте спуфинг салдарынан орын алады. Спуфинг — бұл интернет-алаяқтықтың түрі, оның мақсаты жағымсыз жарнама (спам) түріндегі ақпаратты тарату болып табылады. Спамерлер хаттардың қасиеттерінде (мысалы, Кімнен және Reply-To) жалған мекен-жайларды көрсетеді. Бұл ретте, оларда сіздің жәшігіңізге кіру мүмкіндігі жоқ, бірақ сіздің мекен-жайыңыз жөнелтушінің нақты мекен-жайының орнына пайдаланылды.
Егер сіз осындай хат алсаңыз, оны ерекшелеп, хатты спамды сүзгілеу ережесіне қосу үшін Бұл спам! батырмасын басыңыз.
Егер сіз пошта жәшігіңізден хатты сізден басқа ешкімнің жібермегеніне көз жеткізгіңіз келсе, келу журналын тексеріңіз.
Осы хаттарда Кімге өрісінде қай мекен-жай көрсетілгенін нақтылаңыз.
Егер мекен-жай сызықша арқылы жазылса, бірақ оған мекен-жаймен нүкте арқылы және керісінше хат келсе, бұлар бөтен емес, сіздің хаттарыңыз болса керек.
Яндекс Пошта нүкте және дефис арқылы жазылған мекенжайларды тең мәнді деп есептейді. Бұл алиастар — бір жәшік мекенжайының синонимдері. Олар әрқашан бір мекенжайға тиесілі болады. Яғни, егер сіз my-address@yandex.kz
мекенжайын тіркеген болсаңыз, сіз my.address@yandex.kz
мекенжайынан хаттар жіберіп, осы мекенжайға хаттар ала аласыз. Бұл екі мекенжайды да басқа ешкім пайдалана алмайды.
Егер сіздің мекен-жайыңыз кіші әріптермен жазылса, бірақ оған бас әріптермен жазылған хаттар келсе, онда бұл бөтен хаттар емес, сіздікі болса керек.
Яндекс Пошта кіші және бас әріптермен жазылған мекенжайларды тең мәнді деп есептейді. Бұл алиастар — бір жәшік мекенжайының синонимдері. Олар әрқашан бір мекенжайға тиесілі болады. Яғни, егер сіз my-address@yandex.kz
мекенжайын тіркеген болсаңыз, сіз My-Address@yandex.kz
мекенжайынан хаттар жіберіп, осы мекенжайға хаттар ала аласыз. Бұл екі мекенжайды да басқа ешкім пайдалана алмайды.
Егер сізге хат бейтаныс мекен-жайдан келсе, себептері мынада болуы мүмкін:
- Алушының мекен-жайын көрсеткен кездегі жіберушінің қатесі
-
Егер сіз бейтаныс жіберушіден хат алсаңыз, жіберуші алушының мекен-жайын көрсеткен кезде қателесіп кетуі мүмкін. Жіберушіге қате туралы хабарлауыңызға немесе мұндай хатты елемеуге болады.
- Сайтта тіркелу кезінде біреу сіздің мекен-жайыңызды байланыс ретінде көрсетті
- Кейбір сайттарда электрондық поштаны растаусыз тіркелуге болады, сондықтан адамдар тіркеу кезінде бөтен электрондық мекен-жайды көрсете алады. Осы адамның сайтта сіздің мекен-жайыңызды көрсеткеніне қарамастан, ол сіздің жәшігіңізді пайдалана алмайды. Егер сіз осы сайттан хаттарды алғыңыз келмесе:
- Осы хаттарды жіберушінің мекен-жайын қара тізімге енгізіңіз.
- Сайт әкімшілігімен байланысыңыз және мекенжайыңыз сайтта қателікпен көрсетілгенін хабарлаңыз.
Егер сіз таныс жіберушіден сіздің мекен-жайыңызға емес, басқа мекен-жайға жіберілген хатты алсаңыз, онда сіздің мекен-жайыңыз Жасырын көшірме өрісінде көрсетілген. Мұндай хаттар сізге арналған болуы мүмкін. Жіберушімен басқа байланыс арнасы арқылы хабарласыңыз және осы хатты алу дұрыстығын анықтаңыз.
Басқа пошта жәшігінде сіздің мекен-жайыңызға жіберу орнатылса, осындай жағдай орын алуы мүмкін. Егер сіз жіберуді орнатпасаңыз, хатты жіберетін пошта жәшігі орналасқан сервис әкімшілігіне хабарласыңыз және хат көшірмесін қасиеттерімен қоса тіркеңіз.
Егер сіз таныс емес жіберушіден басқа мекен-жайға жіберілген хатты алсаңыз, онда сіздің мекен-жайыңыз Жасырын көшірме өрісінде көрсетілген болуы керек. Мұндай хаттар спам болуы мүмкін.
Басқа пошта жәшігінде сіздің мекен-жайыңызға жіберу орнатылса, осындай жағдай орын алуы мүмкін. Егер сіз жіберуді орнатпасаңыз, хатты жіберетін пошта жәшігі орналасқан сервис әкімшілігіне хабарласыңыз және хат көшірмесін қасиеттерімен қоса тіркеңіз.
Егер "Message rejected under suspicion of SPAM" хабарламасы пайда болса, хатыңыздың мазмұны Яндекс Поштамен спам ретінде танылған. Мәселені шешу үшін Яндекс Поштаны ашыңыз және тест ретінде кез келген бір хатты жіберіңіз. Солайша сіз хаттарды робот жібермейтінін жүйеге дәлелдейсіз.
Компьютеріңізді тегін антивирустық бағдарламалар арқылы тексеріңіз: CureIt! Dr.Web және «Касперский зертханаларынан» Virus Removal Tool.
Толығырақ «Хат жіберілуі мүмкін емес, себебі спам сияқты» хабарламасын көремін бөлімін қараңыз.
Егер қажет хат қателесіп Спам қалтасына түссе, оны ерекшелеңіз және Спам емес! батырмасын басыңыз — хат Кіріс қалтасына түседі. Біраз уақыттан кейін осы мекен-жайдағы барлық хаттар Кіріс қалтасына келетін болады.
Хаттарды өңдеу ережелерінде мұндай хаттарды Спам қалтасына жылжытатын ереже жоқ екеніне көз жеткізіңіз. Егер бұл ереже болса, оны өшіріңіз.
- Спам емес! батырмасы жұмыс істемейді
-
Егер Яндекс Поштамен жұмысқа арналған пошта бағдарламасын қолданған болсаңыз (мысалы компьютерге арналған Microsoft Outlook, The Bat!, Thunderbird немесе Mail.Ru, Gmail, смартфон немесе планшетке арналған Mailbox) ,хаттар Спам қалтасына түсуі мүмкін. Кейбір пошта бағдарламаларында кірістірілген антиспам-сүзгілер бар, олар өз бетінше хаттарды Спам қалтасын ауыстыра алады.
Егер Бұл спам емес! батырмасы Яндекс Пошта сайтында істемей тұрса, оны пошталық бағдарлама немесе қолданба арқылы басып көріңіз (әртүрлі пошталық бағдарламада бұл батырма әртүрлі аталады). Сондай-ақ, хаттар автоматты түрде Спам қалтасына өтуі үшін пошта бағдарламасының баптауларында спам хаттарын тексеруді өшіріңіз.
Егер Яндекстегі жәшігіңіздегі спам хаттарын тексеру бағдарламасы болмаса, құпиясөзіңізді өзгертіңіз. Егер бағдарламаны бұрынырақ орнатып, қазір оны пайдаланбасаңыз, алайда бағдарлама жұмыс істеуі мен хаттарды Спам қалтасына ауыстыруын жалғастырған жағдайда ғана құпиясөзді өзгерту көмектесе алады.
Егер хат Спам қалтасына қателікпен түссе:
- Қажетті хатты ашыңыз.
- Экранның оң жақ бөлігіндегі белгісін басыңыз.
- Спам емес! батырмасын басыңыз
Осы жіберушінің жаңа хаттары Кіріс қалтасына келіп түсетін болады.
Спам қалтасындағы бірнеше хатты қалпына келтіру үшін:
- Хатты таңдаңыз. Хаттарды таңдау үшін хат жолында жіберушінің портретін басыңыз.
- Экранның төменгі бөлігінде таңбасына басыңыз.
Егер хат Спам қалтасына қателікпен түссе:
- Қажетті хатты ашыңыз.
- Тағы батырмасын басыңыз.
- Спам емес батырмасын басыңыз
Осы жіберушінің жаңа хаттары Кіріс қалтасына келіп түсетін болады.
Спам қалтасынан бірнеше хатты қалпына келтіруді келесі тәсілмен жүзеге асыруға болады:
- Қажетті хаттарды таңдаңыз. Хаттарды таңдау үшін хат жолында жіберушінің портретін басыңыз.
- белгішесін басыңыз.
Егер сіз тақырыптық сайтты немесе сервисті таратуға жазсаңыз және одан хат алуды қаламасаңыз, сіз пошта жәшігінен тікелей жіберуден бас тарта аласыз. Ол үшін кез келген хатты ашып, Жазылымнан бас тарту батырмасын басыңыз:
Батырманы басқаннан кейін, таңдалған хат Жойылған қалтасына түседі. Бұл тарату енді сіздің пошта жәшігіңізге келмейді.
Егер хатта Таратудан бас тарту батырмасы болмаса, жіберушінің мекен-жайын қара тізімге енгізіңіз немесе осы жіберушіден келетін хаттарды жоятын поштаны өңдеу ережесін баптаңыз.